torsdag 31 december 2009

Smällare









För att Nosan ska klara av människors lust att smälla några smällare behöver hon medicin som gör henne rejält groggy. Trots att hon är så drogad hör hon ändå alla skottljud. Hon försöker gräva gropar i golvet och gömma sig. Det gör ont i hjärtat att se hennes rädsla. Vi lägger filtar om henne, sätter på musik på hög volym för att överrösta smälljuden. Det är därför som jag aldrig köper några smällare. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars vovve. Har precis samma "problem" med vår Storpudel.
Fick tabletter av vetrinären men dom var ju värre än narkos.
Har lidit med henne i flera dagar nu. Folk säger dom har lite pengar, det märktes inte vid tolvslaget precis.
Ha det bra.
Rakethatande hundägare.

Laila sa...

Åh Skruttan....
Så jag lider med henne!
Mina föräldrar hade också det så där jobbigt. KOmmer ihåg hur det var när man var där på nyårsaftonen

Anonym sa...

Stackars lilla stumpan! Kan man skott-träna hundar så de inte blir så rädda? Skönt på landet, här är det inte så mycket smällare, en och annan raket kl. 12, sen är det tyst och lugnt igen :-)

Ancan sa...

Stackars liten.
Vår borderkille är oxå rädd för åska o smällare, men inte så vi behöver droga ner honom, det räcker att han får sitta/ligga hos ngn av oss.

Ett elände är dom allt - dom där smällarna :(

Persilja sa...

Man ser verkligen hur hon vill försvinna!!!! Stackarn! Jag hoppas raketer förbjuds snart. Det är både ekonomiskt och miljömässigt vansinne!!!
Vet du, filten och stolen är precis samma som hos mina föräldrar så det känns som att bilderna är tagna där!

Re-dizain sa...

Håller med Persiljan och hoppas att raketerna förbjuds!
Ha ett underbart nytt år Anna!

Trollmor sa...

Stackars Nosan! Håller med att det är helt galet med alla raketer ur alla slags synvinklar.
Önskar dig och din familj ett Fint Nytt År!
Jag ser fram emot att följas åt även detta år min vän.
Stor kram Trollmor

Nitida sa...

Stackars Nosan, för i stan smäller det mycket. Det kommer jag ihåg medan jag fortfarande bodde där. Det höll ofta på i flera veckor innan och efter nyår med smällare. Men den biten har väl blivit lugnare nu.
Som tur är ingen av mina hundar rädda för smällar, för här ute på landet smäller det ibland ändå när jägarna är i farten.

Toril sa...

Ja för min del hade vi kunnat vara utan smällare! Tänker varje år på alla små vovvar som far illa..ge bamsehunden en kram från mig!

Annelie sa...

Jag var lite rädd att kaninen som bor i utebur skulle få en hjärtattack på nyår, när jag dessutom var bortrest och inte kunde hålla koll. Men det verkar vara segt virke i henne.