söndag 15 november 2009

Så gott!






Trattkantarellsoppa, älggryta och brylépudding... Vi har ätit middag hos mina svärföräldrar. Att äta middag är en alldeles för torr formulering. Jag borde ha skrivit att jag var i den kulinariska himlen istället. Jag har ätit så mycket att jag bokstavligen rullar nu, jag kommer nog att vara mätt i minst en vecka.

Jag satte mig i svärfarens sköna läsfåtölj och tittade på familjen runt omrking mig. De diskuterade livets väsentligheter och oväsentligheter. De skrattade. Och så kom jag på att tänka att samhörighet och god mat är grunden till glädjen.

5 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Så sant! Familj och vänner är vad som gör ett liv till LIV!

Kram på dig kära Anna!
Jeanette

Annelie sa...

Precis så är det.

Anonym sa...

Å så fina bilder!!! Och så rätt du har!

smultron sa...

Det var sannerligen en välkomponerad trerätters middag! Jag är imponerad :)

Anonym sa...

Låter ljuvligt!