lördag 7 november 2009

Pling pling





Jag har köpt ett änglaspel. Ni vet, ett sådant som snurrar och plingar när ljusen brinner. Jag har testat spelet hemma och lyssnat förtjust till plingandet. Men det är lite som att lyssna på julsånger i november. För tidigt, alldeles för tidigt. I november ska vi oja oss över rusk, regn, kyla, korta dagar och frusna fötter. Först i december kan man lyssna på pling pling och på Stilla natt. Och varför? Det är enkelt. För att ha något fint att se fram emot när novemberdiset lägger sig över våra skuldror.


3 kommentarer:

Sömsmånen sa...

Det ser ut precis som här! Jag trodde att det skulle vart mycket mindre löv kvar på träden hos dig. Vi har änglaspel också men jag får spel av plingandet så emellanåt ryter maken och frågar var jag gömt de små mässingsplingorna, för det är ju rart när de små änglarna snurrar i alla fall...

Annelie sa...

Jag längtar efter att få hänga upp min stora röda julstjärna :-)

Nitida sa...

Änglaspel plockade vi fram varje jul när jag var liten, så det är barndomsminnen. Har en nu med, men tänder den aldrig....kanske jag skulle göra det i jul...:o)