måndag 28 september 2009

Väska med korsstygnsbroderi







Min polska kusin frågade mig om jag kunde sy en väska åt hennes svärmor. Det kunde jag. Alla tyger som jag har använt är loppisfynd. Till och med det tyget med korsstygnsbroderi. I början var det en duk som kostade (håll i er) 4 kr på Röda Korset. Ser jag ett sådant fint broderi då kan jag inte låta bli att köpa det. Jag använder sällan dukar som, ja, dukar. Men jag klipper gärna ut fina bitar ur dem och använder bitarna i mina projekt. Då får hantverket leva vidare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh jätte fin väska! Man blir så himla glad av att se dina projekt! Har du skapat något mer den senaste tiden!
Ha de gott!

//Cissi
Jag har ändrat om på min sida lite mer jag kan jag tro.... hi hi hi

Maria sa...

Mycket mycket fint! Älskar återbruket!

Toril sa...

Det är fint med återbruk..det är dubbelt gott!