måndag 28 september 2009

Jag vill se den





Jag har hört talas om filmen The Edge of Love. Jag googlade runt lite och blev tagen av stämningen i bilderna. Ser ni vilka fina kläder de där kvinnorna bär? Det är precis sådana kläder som jag älskar. Och han som sitter och skriver på en skrivmaskin? Med de underbara tapeterna och gardinerna i bakgrunden? Precis så här vill jag sitta och skriva den boken jag drömmer om att få skriva. Jag har en gammal skrivmaskin som tillhörde min farfar men jag skriver helst för hand. Då får jag bättre kontroll över det jag skriver. Kanske för att skrivandet för hand tar längre tid än på dator? Tankar hinner kristalisera sig innan de blir till ord. Kanske...

Jag måste se den här filmen!

Jag frågade efter den i några affärer. Ingen av dessa hade filmen. Inte för att den var slutsåld, inte alls. I en affär sa försäljaren att de hade returnerat filmen. Alla skivor. Inte en enda blev såld. Inte bara i hans affär utan i hela kedjan. 23 butiker. Tydligen ingen film som är värd att se fortsatte han.

Det gör inget. Jag vill se filmen i alla fall.

5 kommentarer:

Johanna sa...

http://cdon.se/film/the_edge_of_love-4218214

160 spänn på cdon, säg åt pappa att det är nog dags för en såndär spontan present från honom ;)

Smilla sa...

Bara titeln gör mig nyfiken. Det serr ut som Keira Knightley på bilden, stämmer det? Jag trodde att jag hade koll på nya filmer men har inte hört talats om denna. Att den inte blivit såld torde bero på dålig marknadsföring.

Anonym sa...

Ja härligt fina kläder i en liten vintage stil. I like! Men inte på mig... hi! hi!

Ha de gott!

//Cissi

smultron sa...

Håller med om att kläderna är jättefina.

Toril sa...

Håller med dig den ser ut å vara bra...å vackra kläder - JA!