söndag 16 augusti 2009

Rara fåglar






Jag tycker om fåglar. Hemma hos mig bor det några lite här och där. Dock inga levande. Katten skulle nog tro att jag har dukat lunch åt henne. Om jag hade mer tålamod då skulle jag bli en fågelskådare. Kanske när jag blir äldre... Jag nöjer mig med att titta på skatorna som har boet i "vårt" träd samt på duvorna på torget. Imorse blev skatorna väldigt arga. De hoppade mellan grenarna och skrek för fulla halsar. Först trodde jag att katten var på besök hos dem. Men nej, hon sov ihoprullad mellan mina fötter. Jag sprang ut för att kolla vad det var som gjorde skatorna så upprörda. Det var vinden! Det blåste så mycket att boet riskerade att trilla ner.

Nu i helgen har jag sytt några tygfåglar. Jag hittade dem hos Spool Sewing och tyckte att de var bedårande. Jag var bara tvungen att ladda hem mönstret och sätta igång. Nu sitter dem högt uppe på bokhyllan i vardagsrummet och ser rara ut.

2 kommentarer:

Anna sa...

Så underbara fåglar! De du sytt alltså, vad gäller skatorna är jag ingen djurvän när det gäller dem, inte heller kajor tyckts om av mig...

Anonym sa...

Så fina fåglar du sytt, missade det inlägget! Det liksom flög förbi...:)