söndag 16 augusti 2009

Barfota







Det är natt. Hösten försöker smyga sig in genom altandörren som står på glänt. De ljusa sommarfiltarna som jag har haft över sofforna ligger nu i tvätten. Det är dags att ta fram tjocka yllefiltar. Och tända levande ljus. Inte ens katten har någon lust att gå ut. Hon ligger på ryggen med tassarna uppe i luften på en av yllefiltarna. När man vaknar tidigt på morgonen då känns luften kylig och klar. Skuggorna lägger sig annorlunda på gräsmattan. En känsla av vemod kryper innanför min morgonrock. Någonstans i Sverige har det snöat läste jag häromdagen. Kan det verkligen vara sant? Sommaren gör sig klar för avresan. Min barfota sommar...

5 kommentarer:

Sömsmånen sa...

Kära Anna, flera kommentarer på en gång:
Vilken underbar bil ni har! Om vi hade bott i samma landsända hade jag hållt utkik varje dag!
Å vilken kille!Fick han inget pris??
Å en sak till; jag älskar fotbilder. Ha en skön vecka.

Anna Stilla sa...

Tack Anna! Jag tror att han har vunnit men vi väntar på resultatet. Om han har vunnit då får han ett träningskit. En core boll ( han har redan en sådan), en yogamatta (det har han också) och en rockring ( det har han inte, vill inte ha men jag vill ha den). man kan fråga sig varför då ställde han upp i tävlingen. För ärans skull säger han.

Kram
Anna

Trollmor sa...

Åh, vilken god känsla du ger via dina foton!
Varm kram Trollmor

Estella sa...

Å vad sorgligt... men lyckligtvis är hösten en underbar årstid, tycker jag i alla fall!

Vilka söta fåglar i senaste inlägget!!

Kram/E

Anna sa...

Du iakttar verkligen förändringarna och beskriver dem så fängslande! Visst har du rätt i att hösten är i antågande. Jag märker det oftast på grisarna först, för de vill inte vara ute lika mycket när det börjar blåsa och vara "kallt". särskilt inte kultingarna... de ser gärna att jag tar in dem redan kl. fyra på em. Men de får allt vänta till kl 18 i alla fall, de kan ju gå in lösdriften (typ 50 kvm gammalt stall med massor av halm) men de vill in i SINA boxar ;-). Tror jag ska skriva ett eget inlägg om höstens antågande förresten. Kram