fredag 14 augusti 2009

Tre timmar



Jag och Magnus var på stan och letade efter vikingar som enligt säkra källor skulle finnas där. Men inga vikingar hade vi träffat så vi styrde våra cyklar hemåt. Magnus fick syn på tävlingen precis när vi skulle lämna torget. Och eftersom han är en tävlingsmänniska, dessutom en vältränad sådan, så var han tvungen att hoppa på bollen. Den längsta tiden innan Magnus gjorde det var 5 minuter. Det slår han lätt tänkte jag. Och det gjorde han. Efter 20 minuter började folk hojta av beundran. Ho ho sa dem, den tiden är nog ingen som kan slå.

Och tiden gick. Jag blev hungrig så jag lämnade Magnus på torget och traskade iväg för att hitta något och äta. När jag var klar med min tallrik nachos gick jag tillbaka till Magnus. En timme hade gått och han som tog tiden började nog tröttna på Magnus. Jag med så jag lämnade honom igen och gick till biblioteket. Attans. När jag kom tillbaka då var han kvar på bollen. Efter två timmar gav jag upp och cyklade hem. Jag tror att personalen, hur imponerade de än var, ville göra samma sak. Men nej, Magnus satt som fastklistrad. Han kom hem en timme senare. Han har hållit balansen i över tre timmar! Tre timmar på en core - boll. Han blev tvungen att avbryta för han var extremt kissnödig. Jag hoppas att han vinner för då får han bl annat en fin rockring som jag vill ha. Håll tummarna!

7 kommentarer:

Persilja sa...

hahahahahahaha!!!!!
vilken MAN du har!!!
Uthållig och stark...:D
Gillar inlägget under med schnyggbilen och klokskylten!

Erik sa...

Ha, ha! Härlig historia. Får väl säga grattis redan nu? Tror Magnus tre timmar blir svårslaget! Rockring har jag svårt med, den vill inte hålla sig kvar hur jag än krumbuktar med bålen... ;-)

Jeanette Nord sa...

Är du gift med Hulken eller? Jag som är fd sjukgymnast blir grymt imponerad! Antar att han vann?

Har varit borta från bloggläsandet ett tag. Livet har känts lite tungt....men nu är det lite bättre. Saknar fortfarande min kära kisse grymt mycket....

Och vet du vad jag gjorde ovanpå allt elände? Tappade min svindyra kamera rakt i marken så att display och bak kåpa sprack!!!! Då kunde jag hålla mig för skratt kan jag lova....suck! Som tur var visade sig att vi hade drulleförsäkring ( min man måste ha tänkt på mig) men det är ändå sura pengar att betala i självrisk. Dubbelsuck!

Kramar i mängd
Jeanette

smultron sa...

jag är mäkta imponerad och håller tummarna såklart!

Anna sa...

Imponerande! Hoppas han vann!!!

Lisa sa...

Ja, det är som jag säger, han är gaalen! :)

Anonym sa...

Men gud vilken envis sambo du har :D Jag är imponerad!!!