lördag 1 augusti 2009

Livet vid bäcken - augusti



Och så var det dags igen för att ta månadsbilden vid bäcken. Även om växtligheten är fortfarande rik och väldigt grön så märker man i luften att det är den sista sommarbilden som jag har tagit. Framför allt märker man det på ljuset. Ljuset har blivit varmare, inte alls så skarpt som för två månader sedan. Men än så länge har vi sommaren kvar och då gäller det att njuta av det. Äta glass, plaska vid strandkanten och läsa roliga böcker.






Nosan följer mig på de flesta fotoutflykter. Det känns så tryggt med henne. För när jag ligger på magen med näsan i gräset då har jag ingen koll på vad som händer runt omkring mig. Jag förlitar mig helt på henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack min fina anna (o sara) för hjälpen med kidsen i dag. Massor med varma kramar Emelie