fredag 31 juli 2009

Tillsammans igen







Äntligen har hela min familj kommit hem från sina diverse semesteraktiviteter. Vi har inte varit tillsammans sedan skolavslutningen så jag har saknat familjekaoset en aning. Innan de åkte iväg då tänkte jag att det skulle bli min tid, bara min. Och det var det verkligen. Inga måsten, inga tider att passa. Inte ens några måltider att fixa till mina hungriga munnar. Och vet ni vad? Det var välbehövligt men samtidigt oerhört tråkigt. Så idag har jag lagat middagen med extra mycket glädje. Jag som annars tycker att det är mindre roligt att stå vid spisen. Ibland kan jag tydligen överraska till och med mig själv. Vissa hade dock ingen ork att sätta sig vid matbordet. Sara har varit vaken längre än 24 timmar och när hon hade kommit hem då la hon sig dirket på sängen och var totalt oväckbar. Är det någon som påstår än att sommarlov är för att vila upp sig? Någon har jättefel ska jag säga Er.

5 kommentarer:

Ancan sa...

Visst är det underbart med egen tid, men förändringar, med nya dagsrytmer.

En stund.

Sen är det lika underbart när allt ramlar in i de gamla hjulspåren igen :-)

Anonym sa...

Din blogg var en härlig motpol till allt överarbetat som finns i denna bloggsfär. Älskar Din enkelhet och sköna beskrivningar av vardagen!

Mina komplimanger

Agneta från Österlen

Anna Stilla sa...

Oj, men vilka fina ord! Tack så mycket!

Sanna sa...

Ja alla barn är ju olika..mina ungar är då allt annat än badkrukor =) hihi..
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kraaaam
Sanna

Metronyx sa...

Ja inte vet jag om man som mamma känner sig utvilad iaf. Men man minns väl själv (knappt)hur njutbart det var att veta att man hade tio veckor där man var fri.Ungarna behöver väl sommarljuset för att fylla upp sitt eget ljus innan vardagen återvänder