torsdag 30 juli 2009

Tantvarning



Barnen driver med mig. De påstår att det är bara äldre tanter som gör så här. Jesper frågade mig om jag skulle ut och resa... Magnus som har lärt sig konsten att överleva säger ingenting. Och allt detta för att jag har skaffat mig en sådan dra-mat-väska. Ja, jag måste väl erkänna att lite tantig känner jag mig när jag drar den efter mig. Men det är en härlig känsla att vara så där tantig. Att kunna plocka fram både barnet och tanten inom sig är det det bästa en kvinna kan göra. Punkt slut.

10 kommentarer:

Estella sa...

Barnet och Tanten - jag håller helt med! Då är man som lyckligast...

Anonym sa...

Ha ha ha!! Men den är allt bra att ha kan jag tro!!!!
Tack för värmande ord på min blogg!
Kram
//Cissi

Unknown sa...

En sån letar jag också efter ju!
Men jag är förstås redan Tant *fniss*

Laila sa...

Dessutom är det lättare att dra än att bära.
Stå på dig! :-)

Jeanette Nord sa...

Alla borde bejaka sin inre Tant! Så det så! Tanter är orädda, livserfarna, finurliga, jävlar anam-igga och inte så jäkla rädda för att inte passa in! Fram för fler Tanter helt enkelt!

Kramar i mängd!
Jeanette

PS Så många härliga inlägg sedan jag besökte sist ( varit på landet utan dator....). Din bröllopsbild var SÅ vacker. Och tankarna kring ditt namn likaså.

Lisa sa...

Då är jag med en tant, för jag har en sån och den är såå praktiskt! Praktisk=tantord :D

Ancan sa...

Det finns allt för få tanter i Sverige!
Vi borde starta en "bevara-den-svenska-tanten" förening...

Anna sa...

HÄlsningar från Tant Anna! Klart du ska ha en "dramaten" om du vill. Det är varje kvinnas rätt att göra som hon vill! Ha en skön helg! Kram

Anna Stilla sa...

Vad roligt att Tanten är så omtyckt! Heja tanten! Och idéen med föreningen är inte alls så dum.

Kram
Anna

Maria sa...

Jag ahde en sådan där gammal rutig dragväska redan när jag var kring 20 år och åkte med bussen fram och tillbaka mellan mitt studentrum och mina föräldrar. Jag tyckte att det var coolt med den...