söndag 26 juli 2009

Fjärilstavlor







Insekter i färg är mitt senaste loppisfynd. Boken är från 1969, fylld med många vackra bilder på våra vanliga insekter. Eftersom vår naturintresserade familj har redan en bunt med bra insektsböcker så syftet med mitt inköp var helt annat. Jag har ramat in några av de finaste sidorna i boken och hängt tavlorna i köket. De påminner mig lite om gamla skolplancher. Jag hade lite svårt att riva ut sidorna. Mina föräldrar är sanna bokälskare och de behandlar böcker med ömhet och respekt. Sådan uppfostran fick även jag och det tar lite emot att förstöra boken på det här viset som jag har gjort. Men jag muntrar upp mig med att nu får boken hänga på en synlig plats i köket istället för att trängas med andra böcker i bokhyllan. Ja, i alla fall delar av boken. Resten av den kan jag ju använda i framtida projekt.

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej Anna!
Jag tycker också att det är väldigt svårt att riva ut sidor ur en bok. Men nu kan du ju njuta av bilderna varje dag. det skulle du ju inte göra om de var kvar i boken i bokhyllan...

Laila sa...

Böcker är lite heliga för mig. Så jag förstår dig precis! Men det vart så underbart fina tavlor. ♥

Persilja sa...

Magnus gamla kokbok skulle jag vilja ha. :D

Lisa sa...

Jag fyndade färdigutrivna bilder från en blombok på en antikbod i E-tuna. (Den lilla vid ån inne på gården bakom det där gamla sneda caféet, som jag tror heter Tingsvillan eller nått liknande) Himla bra affär med supertrevlig ägare! Gå dit!