onsdag 17 juni 2009

Haltsjuka








Vissa dagar är som alla andra. Och ändå inte.

Igår var jag hos doktor för jag har haltat ganska länge nu. Då passade hon på att ta lite blodprover på mig och sa att hon skickar resultatet hem till mig. Redan några timmar senare ringde dem från vårdcentralen men jag var inte hemma. Jag fick panik. De skulle ju skicka resultatet, inte ringa. Om de ringer då måste det vara något allvarligt. Cancer? Ebola? Någon myskoinfluensa? Det var nära att jag började skriva testamentet. Mina barn skulle ärva min dagbok. Och pennburken skulle Magnus få. Och syhörnan skulle jag lotta ut i bloggen.

Ja, det är mycket som haltar i mitt liv men absolut inte fantasin.

De ringde idag igen. Ingen cancer, ebola eller myskoinluensa har drabbat mig. Så syhörnan behåller jag ett tag till mina kära bloggare. Jag hoppas att det är ok. Däremot har jag blivit sjukskriven fram till hösten. Det är inget allvarligt, det är bara bäst så. Bäst för mig. Egentligen vet jag inte varför jag skriver det. Antagligen för att jag har ett enormt behov att berätta det och min käre Magnus är ju på väg mot Treriksröset. Nu har jag lättat mitt hjärta...

8 kommentarer:

smultron sa...

Det låter inte alls kul att halta, men vilka tjusiga fotbeklädnader du har att göra det i!

Ta det försiktigt nu. Tänkte på dig när jag drog fram min tunga symaskin ur garderoben härom kvällen och lappade sonens jeans. En syhörna... Då skulle jag kanske bli flitigare med sömnad...

Hanna ♥ sa...

hej,
trist att vara sjuk även om det inte är allvarligt.
Hoppas du kryar på dig!
Jag vet hur det känns att bli sjuk å vara ensam hemma .... min man ar ofta ute å reser, å då händer det alltid något.
Kram
Monika

Mimson sa...

Kramar till dig! Var rädd om dig!

/Maria

Estella sa...

Hoppas att du får en lugn och skön sommar då och att du bättrar dig från "haltsjukan". Kram

Laila sa...

Det är inte långt mellan dig och mig. ;-) Å då är det klart det väntas bulla.

Vad i fridens dar är det som hänt dig? Var rädd om dig nu! ♥

Anna sa...

Usch då, seså krya på dig och låt inte haltandet få sommaren att halta. Stor kram från mig och alla nassar :-)

Anonym sa...

Nej fantasin är det ingen fel på!Hoppas din midsommar blir fin :)

Sköt om dig!

Anna Stilla sa...

Tusen tack för all uppmuntran!