tisdag 19 maj 2009

Min nya gardin



I mars fyndade jag en duk. Jag blev som förtrollad, jag kunde inte stå emot den virkade skapelsen. Duken har legat i skåpet och väntat på att bli något viktigt. För som duk hade den inte så stora chanser hos oss egentligen. Men det var ju så synd att låta den bara ligga så där. Så jag hängde duken som gardin. Bakom den hänger det en ljusslinga som ger väldigt mysig kvällsbelysning, året om. Vårt hem är verkligen en bohemisk blandning av allt möjligt. En romantisk duk som gardin. Bredvid den, på väggen, hänger det fyra pagajer. Och i fönstret dinglar det ljuslyktor från Indiska. Jag är ingen inredningshaj och följer aldrig några trender och regler. Jag samlar på mig det jag tycker är vackert. Sedan är det upp till alla mina ting att samarbeta med varandra. Det tycker jag dem gör jättebra.

1 kommentar:

Mimson sa...

Så skir och fin den hänger i fönstret! Grattis till koppen! Den ser helt underbar ut!
Kul att du lämnat kommentar på min familjs fotoblogg!
Ha en härlig dag!