måndag 23 mars 2009

I bersån



Oh, jag har gjort ett underbart fynd idag. Titta bara på den virkade och broderade duken! Hur kan man stå emot sina köpimpulser när man håller i en sådan skatt? Jag vet inte... Jag höll i duken och tänkte att någon måste ha tillbringat många timmar för att skapa en sådan dyrgrip. Den får mig att tänka på ett kaffekalas, någon gång i juni år 1923. I bersån har man dukat med creméfärgat porslin. Solljuset silas genom löven...





Jag köpte duken för 100 kr på Röda Korset.

2 kommentarer:

Monika sa...

Hej
Så vacker..
Kan inte låta bli att fundera på vem som gjort den och vad det varit uppdukat på den tidigare!
Härligt när ska du inviga den?
Hälsningar
Monika

Anna Stilla sa...

Jag har ingen berså så jag kan inte duka upp där. Men kanske en varm vårkväll ute på altanen? Med kladdkaka, hallonsås och någon trevlig kompis...