onsdag 29 april 2009

Stadsbon erkänner...





Jag vet att ni som bor på landet tycker att ett besök av rådjur i era trädgårdar är sisådär. Jag har hört att dem mumsar mer än gärna på tulpanlökar. Fast jag skulle nog svimma av förtjusning om något rådjur skulle komma på besök till min trädgård. De får jättegärna äta upp min enda tulpanlök som varje vår kämpar sig i den där lerpölen som kallas för blomrabatten. Jag hoppas att ni ursäktar min djupa kärlek till rådjuren. Jag är, tyvärr, en stadsbo.

1 kommentar:

Erik sa...

Två stycken flyttar just nu från vår port, hissen är ständigt upptagen! Få se vilka nya grannar vi får..? Rådjur har tyvärr en hel del fästingar som de sprider... och bökar på bra i blomrabatterna. Det senare har gjort att några vårlökar blev djurmat, vilket var trist. Blommorna kollade jag in varje morgon på väg mot jobbet, nu är det slut med det. Stadsbo är jag, men min kärlek till rådjuren är ringa, ändå. ;-)