onsdag 29 april 2009

Aprilbilder



Den här bilden har Magnus tagit på mig. Det är en av de få bilderna på mig själv som jag faktiskt tycker om.


På Ica har jag upptäckt en ny tesort i lösvikt. Den heter Blue Fruits och är jättegod. Jag dricker sällan kaffe för att jag får magont av det. Men te kan jag inte leva utan.


En bild som jag tog för ett par veckor sedan. Att titta på myror är fascinerande. En gång hade en myra lagt beslag på en stor bullsmula. Hon kämpade så tappert med att dra smulan (som var längre än myrans kropp) till myrstacken. Och myrstacken låg lååångt borta. Upp och ner bland alla grässtrån gick myra med en väldigt stor beslutsamhet. Fast den myran på bilden det är en helt annan myra...


Det vore omöjligt för mig att titta på alla myror och nyckelpigor om jag inte hade Nosan med mig. Hon vet att när kameran åker fram då är det dags att lägga sig och vakta mig. Det känns väldigt tryggt.

1 kommentar:

Maria sa...

Du ser jättefin ut på den bilden!