torsdag 30 april 2009

Focaccia



Vi och ett par vänner till oss ska träffas ikväll för att tända en enorm brasa och grilla lite gott. Till kvällens ära har jag bakat focaccia med massor med rödlök, olivolja och flingsalt. Receptet har jag hämtat ur min köksbibel, dvs a piece of cake av Leila Lindholm. Jag blir lyrisk över den här boken. Jag har hunnit baka en del ur den och inte misslyckats med en enda sak :)

Jag hoppas att ni där ute får en trevlig helg. Släng inte några smällare i brasan (farligt farligt), drick lagom eller lägg er i soffan med en bra bok och ha det skönt.

2 kommentarer:

Monika sa...

hej
Brödet ser supergott ut!
ha en bra Valborg
Monika

Erik sa...

Brödet får det att vattnas i munnen, ser smaskigt ut :-) Hoppas era vänner uppskattade ditt bak. Vi luktade på brandröken och njöt av en bra deckare på dvd, ingen eld denna Valborg. ;-)