onsdag 11 mars 2009

Vinter





Jag saknar våren, det gör jag. Jag längtar efter att få lägga mig i gräset och fotografera vitsippor, dricka en kopp kaffe på en varm klippa och kisa i solen. Samtidigt måste jag erkänna att vinter är magisk. Även om den varar så länge som i mitten av mars. Men snön liknar fluffig bomull och det är så tyst i skogen. Jag får julkänslor så här i mars. I vanliga fall tycker jag att det är frustrerande men idag... Idag väljer jag att tycka om den mjuka snön och den sakrala tystnaden.





7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag tycker om vintern... egentligen. MEN... jag avskyr vintern som infaller under fel månad!!!

Jag är så trött på eländet!!!

Och du, vi måste bo tämligen nära varandra *gapskrattar*.

Kram vännen

Ancan sa...

Vilka underbara bilder, så härliga färger!

Här i halland känns det verkligen att våren är på antågande, även om det idag varit ganska kallt, och var vitt på backen igen.

Anonym sa...

Hi, hi! Javisst är snöns bomullseffekt fantastisk. Snö är en bra ljuddämpare!
Jag var själv ute idag och fotograferade det vita :-) Men det har redan börjat töa... knarrade skönt under skorna.

Fia sa...

Jag gillar också snön, det blir så rent med det vita. Och man får nog passa på att njuta, det är kanske det sista av snön vi får se innan det blir vår.

Fantastiska foton du visar!

Anonym sa...

Vi fick också vinter igen helt plötsligt! Lite konstigt, men det blir ju finare med lite snö. Härliga bilder på er, du är så fin i din nya frisyr!

Unknown sa...

Ditt val...att tycka om den mjuka snön och den sakrala tystnaden...trots att snöflingorna faller lite fel i tiden...det får mej att le när jag läser, för det känns som att jag får andas med Dej i ditt nu...!


Kram
från Eva

Laila sa...

Det är fina bilder du fotat.
Kul att också få se dig i din fina röda, kalla näsa. ;-)
Det är bistert ute, jag vet! Kanske dags att ta ett litet självporträtt idag...