fredag 13 mars 2009

Min turdag



På vägen till biblioteket besökte jag Röda Korset och titta vad jag har köpt...



Ett grönt dekorband för 5 kr per meter!



Ett gammalt krackelerat fat från Rörstrand plus några pastelliga knappar. Jag älskar porslin i mjuka färger. Det får jättegärna vara nött och krackelerat.

Och så har jag hittat två helt underbara tyger!



Ett med hjärtan på...



Och ett med smultron.

Det kan inte vara mer somrigt än så här! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med varken bandet, knapparna eller tygerna. Men de var så fina att jag inte kunde stå emot mina köpimpulser. Fatet däremot har fått en viktig plats här hemma: under en av våra blomkrukor i köket. Jag blir så barnsligt glad när jag lyckas fynda på loppis. Numera är jag lite kräsen och köper inte allt jag kommer åt. Jag tänker noga om tyger eller andra ting är verkligen något jag vill ha, något som är "jag" till 100%. Jag har nämligen gjort många felköp i mitt liv, även på secondhand. Men dagens fynd känns så bra, de är precis så mycket anna stilla som något kan bli. 13 och fredag och så har jag haft så mycket tur!

Jag hoppas att ni alla där ute har turen med er, ni med. Och solen! Det har inte jag men man kan inte ha allt ju.

5 kommentarer:

Laila sa...

Åh sicka underbara saker du hittat! ♥
Förstår att du är nöjd med dina fynd. Vet du ännu vad du ska hitta på med allt?

Maria sa...

Härligt!
Jag älskar verkligen att fynda. Har dock inte besökt någon secondhand idag, den 13:e...men har kanske annan tur på olycksdagen...
Har sådant tyg med hjärtan men med röd botten och vita hjärtan.

Monika sa...

Hej
vilka fina saker, känns som dom hör i hop...Att kunna fantisera om vad det ska bli..bara väcka lusten att skapa.
härligt
Monika

Anonym sa...

Vilken turdag! Pingstkyrkans loppis som jag brukar slinka in på har stängt på fredagar, annars hade jag gått dit idag när jag ändå var i krokarna. Bandet är så fint!!!

Unknown sa...

Så läckra färger!
Blir glad bara jag ser på dina bilder :-)))

Kram
från Eva