fredag 20 februari 2009

Välkommen glädje!



Kan det vara solen som har gjort mig så euforisk?

Efter många trötta och något sega dagar kikade glädjen fram. Jag blev nästan rädd för den berusande känslan. Så glad har jag inte känt mig på länge, väldigt länge. Och var glädjen och optimismen kom ifrån är en gåta för mig. Plötsligt var den bara där, inuti mig, bubblade och hade sig. Jag var då på ICA och skulle handla coca cola till min förkylde Magnus. Jag var så glad att jag inte blev arg på en enda människa i den stora affären. Till och med tvärtom. Jag tyckte att alla var så fina och snälla...

Om jag bara kunde kapsla in glädje och euforism och spara den till dagar då dessa känslor är en riktig bristvara...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna Stilla!
Vad vore livet utan glädje. Nästan allt kan vi glädjas åt om vi bara bejakar det goda som finns runt omkring oss. Lyssna på talgoxarna eller är det fläskoxar?
HL.

Anonym sa...

Vad skönt att det har vänt! Du är ju en sådan himla glädje spridare med alla dina fina projekt här i livet.

Mvh
Cissi

Anonym sa...

Vilken härlig dag :-) Tänk vilken skillad det gör när solen skiner, mot en genomgrå dag...
Ha en skön helg och fortsätt stråla ;-)

Unknown sa...

Visst är SÅNA stunder underbara!!!

Och kanske, kanske blir förmågan att verkligen ta tillvara, verkligen känna in det ljusa, glada, goda ännu större därför att man upplever motsatsen vissa dagar också...

En underbar bild av solljuset!!!

Kram
från Eva

Anonym sa...

Så härligt, hoppas känslan sitter i länge länge!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
oumberligating sa...

Hej! Hur hamnade jag här då, jo, googlade på ordet sockermissbrukare och din blogg och ett år gammalt inlägg dök upp, hur går det har du slutat med "extra" socker! Ha en fin dag mvh från Peter Olofsson som hade turen att själv vara bloggare så det var bara att skriva en rad!