torsdag 26 februari 2009

Ögonen



Från och med idag ska mina ögon få den bästa omsorgen som jag kan ge. Det förtjänar dom. Utan dem skulle mitt liv inte vara desamma. Och jag gillar ju mitt liv.

Men för att börja från början...

Min mormor har glaukom. Det har även min mamma. Under mitt senaste besök i Polen tvingade hon mig att mäta trycket i ögonen för glaukom kan vara ärftlig. Så vi gick till läkare och det visade sig att jag hade ett alldeles för högt tryck. Idag har jag besökt Ögonmottagning på lasarettet och gick hem med det glädjande beskedet att mina synnerver är helt friska. Tack och lov...

7 kommentarer:

Ancan sa...

Vilket underbart besked! Förstår attdu har all anledning till glädje!

Monika sa...

Hej
Så skönt att få ett så positivt besked och inte gå och oroa sig.
Jag förstår att du uppskattar allt du ser och vill ge dina ögon det bästa!
Lycka till
Monika

tack för din fina kommentar på min blogg!

Maria sa...

Så bra att du kollar upp det när det är ärftligt och också bra att det inte var något fel.
Tycker om att se glädje i något så enkelt som en burk med färgglada gem.

Anonym sa...

Ja nog är man glad över sina ögon och vad man får se. Att tappa ett sinne, ögon, hörsel... det skulle förändra ens liv ganska mycket. Roligt att lasarettbesöket gav negativa besked! (He, he! Jag gillar detta med positivt och negativt på sjukhus, att de är tvärtom!)
Ha en skön fredag!

Anonym sa...

Vad roligt. Du har mycket kvar att se och snart kommer vårblommorna.

Anonym sa...

Vad är det för sjukdom? Roligt att du mår bra och kan se allt som är på väg att hända nu, här är påskliljorna på väg upp! Ha en skön helg!

Anonym sa...

Grattis! Det måste ha kännst väldigt skönt.
Härlig bild! Den blir man glad av att se.... tänk att några gem kan bli en sådan energi kick.