lördag 28 februari 2009

Frukost



Varje morgon gör jag i ordning frukost. Dock inte åt mig själv för jag har svårt att äta så tidigt på dagen. Frukosten är åt fåglarna. Sedan tar jag på mig mina gummistövlar och traskar iväg för att duka åt dem. Ibland har jag tur och träffar "våra" fasaner bland buskarna. De fascinerar mig. Fasanerna, inte buskarna:) Jag tror att fåglarna har vant sig vid det att jag kommer varje morgon. För ett par månader sedan flög dem iväg som galningar så fort jag visade mig. Det blev tyst och tomt efteråt. Numera flyger dem också men inte långt bort. Och inte så fort och hastigt. De sätter sig i buskarna och skriker något till varandra.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hur fick Du hål på kokosnöten.
Roligt med tamafasaner.
Hej från HL

Anonym sa...

Vad snäll du är som ger pippisarna frukost varje dag. Jag måste fylla på såg jag förut när jag var ute med hunden.
Ja, jag skulle handla massor med böcker men har handlat två! En om muffins bak och den andra om GI mat.
Ha en skön helg!

//Cissi

Dubbelörn sa...

Här är samma rutiner ;9. Fåglarna först!

Vi har också fasaner här varje dag, en tupp med höna, likaså rådjur.

Älskar att sitta vid köksbordet o iaktta alla fåglar. Domherrarna är absolut vackrast :).

Varma kramar

Anonym sa...

Fåglarna skriker säkert till varandra: "Nu kommer hon som är så snäll med mer mat!" :-) Buskar kan visst vara fascinerande och ibland sticker jag mig på dem, beror på vilken sort jag söker närkontakt med...