söndag 1 mars 2009

Prickar



För några veckor sedan hittade jag två fina askar på Myrorna. Askar och lådor har man aldrig för många av så jag köpte dem. Att de var helt obehandlade var till en stor fördel tyckte jag. Jag kunde göra om dem precis som jag ville. Askarna stod länge på hyllan och väntade på sitt make over. Jag funderade noga på valet av färg och mönster. Till slut bestämde jag mig för himmelsblå och prickar. Jag grundmålade ett par gånger. Sedan målade jag med blå hobbylack och till sist duttade jag på pyttesmå prickar. Men när prickarna var på plats då upptäckte jag att det var helt fel...



"Aldrig mer någon prick i mitt hem" mumlade jag medan jag slipade askarna. Vid det här skedet av den skapande processen ville jag ge upp. Slänga askarna och glömma bort hela misstaget. Men då visste jag att misslyckandet skulle lägga sig som en skugga över mig och störa mig. Så jag fortsatte med att slipa och måla om på nytt.



Och nu är askarna klara! Prickiga är dem trots allt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sliczne Aniu ;)))

Monika sa...

Hej
Så fina dom blev!
Ljusa och Våriga
Hälsningar
Monika

Maria sa...

ANna, så fina!
Hoppas att du kan släppa prestationsångesten, den behöver du inte ha...varken i ord eller annat skapande! Du är bra!