fredag 30 januari 2009

En helt vanlig fredagskväll



En helt vanlig fredagskväll bör man sitta i soffan, titta på Harry Potter och äta popcorn.

Jag har ingenting emot mysiga fredagskvällar men just ikväll har jag fått ett kreativt anfall som tvingar mig till att sitta vid symaskinen. Jag är en sådan person som inte kan vänta med att förverkliga mina idéer. Har jag kommit på en så ska den genomföras omedelbart. Imorgon kan det vara för sent.

Jag har letat efter något fint överkast till vår säng men jag har inte hittat något lämpligt. Måtten på vårt sovrum (en omgjord klädkammare) gör att man får helt enkelt skräddarsy ett överkast. Det är det jag gör just nu. Jag har valt milda pastellfärger för just nu känner jag mig mild, romantisk och pastellig.




10 kommentarer:

Maria sa...

Ser ut att bli väldigt fint!
Jag är också sådan som gärna vill göra en sak bums när jag fått en idé!

Sömsmånen sa...

Spännande! Det är nästan alltid bättre att göra något än att titta på något, inte sant?

Anonym sa...

Åh vad fint det blir! Önskar jag hade hälften av din kreativa ådra!

Anonym sa...

Så fint det blir, härliga vårliga färger!

~ Eva ~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

En sån härlig kreativitet i din helt vanliga fredagskväll!

Jag skulle också vilja komma mej för med någonting sånt. Att sy är inte min grej, men raka sömmar och zickzack går bra, och om inte tråden strular sej, för då blir jag puttrig ;*)

Kanske ändå, att det blir av, för ju mer jag ser av ditt vackra så...!!!

Kram
från Eva

Anonym sa...

Ser ju riktigt fint ut, du verkar ha en massa kreativitet som bubblar ut. Du har blivit utmanad, inget allvarligt, mer småkul. Hoppas du antar utmaningen ;-)
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Åh tänk om jag hade din kreativitet. Eller det har jag, alldeles för många ideér men sedan när jag ska sätta mig ner för att slutföra och prova fram idén så gör jag något annat just nu.. Varför då? Ieförsig är jag ej på topp just nu. Men ideérna ploppar upp ändå.

Jättefint kommer det att bli. Himla duktig att sy är du! Det kan ingen säga något annat om...
//Cissi

trotsig sa...

Oj, vilken fin symaskin. Snyggt lapptäcke också. Trevlig blogg.

trotsig sa...

Oj, vilken fin symaskin. Snyggt lapptäcke också. Trevlig blogg.