söndag 1 februari 2009

S som sjätte och S som spel



Erik gav mig en rolig utmaning som går ut på att visa den sjätte bilden i min sjätte bildmapp. Bilden är tagen i somras, i Strängnäs hamn. Det var mitt första besök i den lilla, vackra staden. Mest fotograferade jag gamla byggnader och smala gränder. Men i hamnen fick jag syn på den här båten, med tvätt på tork och kunde inte låta bli att ta en bild.

Hemma har vi spelat Het Potatis. Det är ett ordspel och medan man leker så kastar man den heta potatisen till varandra. Våra barn, coola tonåringar, tyckte att spelet var så pass roligt att det var värt att få vara med.

Het Potatis är numera ett av mina favoritspel. Ett annat är Rappakalja. Och Trivial Pursuit. Jag gillar olika sällskapsspel. Som liten spelade jag Monopol med mina föräldrar och syster. Våra spelkvällar är nog ett av mina bästa familjeminnen. Det är kanske dags för en Monopolkväll även hemma hos mig!

9 kommentarer:

Maria sa...

Vi spelar också gärna spel hemma hos oss. Tycker att det är roligt! Hoppas att det ska bli fina minnen för mina barn också...
Har aldrig testat HET POTATIS...

Tack för fina ord på min blogg idag!!
KRAM!

Anonym sa...

Hej A.S.
När jag var barn spelade vi ofta kinachack och den sysselsättningen minns jag med glädje.Med mina barn spelade vi fia och då måste M.M. vinna annars blev det inte roligt.Någon symaskin äger jag inte men jag har varit ägare till en slåttermaskin.
Hälsar HL

Anna Stilla sa...

Jag tror inte HL att du har någon större användning för en slåttermaskin idag. Däremot titta vad en dator kan ställa till :)

Anonym sa...

HEJ ANNA
Du är rolig du tycker jag
hälsar HL

Anonym sa...

HEJ ANNA
Du är rolig du tycker jag
hälsar HL

Anonym sa...

Het potatis såg skoj ut. Men kastar man den verkligen på varann. Det skulle genast urarta hos oss. Tror jag. ;D Rappakalja är ett av mina favoritspel. Men det beror nog på min kärlek till språket. Det är så roligt med ord!

........ sa...

spela het potatis med Bruce Willis..... häftigt : )

Anonym sa...

Hej!
Het Potatis är kul. Vi har ett men det är flera år sedan vi spelade pga att batteriet varit slut. Nu har vi letat fram spelet för att byta batteriet men det satt inget batteri i! Har tydligen tänkt byta förut men nu vet jag inte beteckningen på batteriet som ska sitta i (vet inte vad jag ska köpa). Dessutom var reglerna borta...slarvigt... Kan du hjälpa oss?? mugglare[at]gmail.com

Anonym sa...

Hmm... såg ju nu att reglerna är tryckta på kartongen. Och nya batterier är fixade! Så ikväll har vi spelat...