torsdag 18 december 2008

Något att längta till



För några år sedan sparade jag en del pengar för att kunna ge barnen ett oförglömligt sommarlov. Jag hyrde en enkel stuga i Polen i en liten fiskeby. Vi bodde 200 m från havet. Den polska kustlinjen består av ljusa, långa sandstränder.


Oftast åt vi i lokala restauranger. För 80 kr fick vi tre enorma maträtter plus efterrätter. Lägg märke till den udda inredningen :)


Här står Dawid och Sara framför en öppen grill. Om ni tittar noga så kan ni skymta de rejäla grillspetsarna på grillen.


Men oftast föredrog vi nyfångad grillad fisk. Vi var ju i en fiskeby!



Sara är en uppfinningsrik tös. Här hittade hon på ett nytt sätt att äta tomatsoppa på.



Vissa dagar var riktigt kalla och blåsiga. Dessa avsträckte dock inte Sara från att bada.


Men för det mesta hade vi ett härligt soligt väder. Barnen vill ta ett sådant sommarlov i repris, trots att de har blivit några år äldre. Det förvånar mig inte. Lata, fria och kravlösa sommardagar längtar man till, oavsett ålder.

9 kommentarer:

Maria sa...

Hej Anna!
Tack för fina paketet som kom idag. Vill dock vänta med att öppna det till jul...Ditt paket är snart på väg...

Maria sa...

Hej Anna!
Tack för fina paketet som kom idag. Vill dock vänta med att öppna det till jul...Ditt paket är snart på väg...

Laila sa...

Det förvånar inte mig heller! Vilket härligt minne att bära med sig resten av livet. Ett guldkorn man aldrig glömmer.

Birgitta sa...

Verkar varit en härlig semester, en sån som man gärna upplever. Men först så kommer julen, och hoppas den blir mysig. Kramar Birgitta

Anonym sa...

Vilka härliga semesterbilder! Det verkar vara ett riktigt bra resmål, med billig mat och sköna bad. Härliga barn du har!

Och, ja, längtan till sommardagar är intensiv - åtminstone hos mig just nu!

Kramar!

Anonym sa...

Hej du! Vilket sommar minne! Att ta med sig genom hela livet för dig och för barnen. Jag önskar att man kunde få ge barna något sådant.
Jag hoppas att jag kan få ge mina barn det. Härliga bilder du bjuder på!

Ha de gott!

//Cissi

Anonym sa...

Verkar ha varit en riktigt trevlig semester. Tack för att du delade den med oss bloggvänner (och andra tjuvtittare). Visst är det skoj att ha kvar fotominnen och annat från en sådan familjesemester :-) Har några liknande själv med familjen...

A home far away sa...

Härliga sommarbilder, och barn kan ju bada i vilket väder som helst:-

Kram Gunilla i Singapore

Maria sa...

GOD JUL Anna med familj!