tisdag 9 december 2008

Metamorfoser



Att jag klippte mig beror inte enbart på att jag ville ha någon förändring. Snarare beror det på att jag vill ha förändring i en viss riktning. Det är nämligen så att jag har upptäckt att jag är, ho ho ho, en kvinna. Inte enbart en mamma, en anarkist, en pacyfist, en bohem. Förutom allt detta är jag också en kvinna. Nu, när barnen har blivit nästan stora och min ungdomsglöd har svalnat, då upptäcker jag att jag har ett enormt behov av att få vara kvinnlig, så där svävande poetisk och mystisk :)

Ja, ja, jag tar i men bara för att ni ska förstå vad jag pratar om.

Som ett poetiskt svävande väsen behöver jag ju kläder som speglar det, eller hur? Jag har tagit en titt i min garderob och ramlat baklänges. Slitna jeans, urtvättade tröjor och grova kängor! Jag är ju en skogshuggare!

Det måste jag göra något åt.

På frontlinjen ställde sig mina grova Heavy Duty Boots, med stålhättan och skruvar i sulan. Poetiskt svävande kvinnor bär inte sådana där skor så jag har lagt ut dem på Tradera och jag hoppas att någon annan finner sitt kall och köper dem. Sedan sprang jag till Lindex (jag hade en rabattkupong där) och köpte mig en ny bh. En blommig sådan, med spets och små dinglande hjärtan.




Nej, min blogg kommer inte att förvandlas till en modeblogg. Det kan jag lova er.
Bilden på behån har jag lånat av Lindex.

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilken härlig upptäckt, själv har jag också förstått det på senare tid, bättre sent än aldrig, och så kul det kan bli. Kram och hoppas på flera upptäckter. Birgitta

Mona sa...

Är det något som går att vilja känna sig kvinnlig??? Det gör man inte om man tittar i min garderob heller. Jag liksom du började med att förnya mig innifrån med just ett inköp av bh :-)

Kram / Mona

Maria sa...

Hej Anna!
Tänker först att du är rolig, men det kanske du inte är. Kanske bara insiktsfull!
Jag går nästan alltid klädd i kjol. Fast jag bara är hemma eftersom jag arbetar här, så har jag kjol. Med undantag för värsta städdagarna...
Men kjolen gör att jag känner mig kvinnlig tror jag...och så har jag ett behov av att känna mig fin, inte hamna i ett mjukisbyxträsk här hemma...

Maria sa...

Men tycker att dina dojjor var coola, kanske ska jag bjuda på dem??

Anonym sa...

Du verkar ha hunnit längre än jag... känner mig fortfarande som en pojke (i vissa lägen) :-)
Din man kanske gillar skugshuggare? ;-) Minns en sketch med Monty Python-gänget där de stod som skogshuggare och sjöng en klämmig sång...
Nää, skämt å sido, låter som en trevlig insikt, du en kvinna. Vem vet, kanske får jag själv säga: jag en man. (OBS ingen invit)
Må så bra i din snygga BH!