måndag 8 december 2008

Kortklippt




Jag brukar inte lägga ut bilder på mig i bloggen om jag absolut inte måste. Och idag måste jag för det har inträffat något stort. Jag har klippt mitt midjelånga hår!

Frisörskan var väldigt ovillig till att sätta saxen i håret. Hon föreslog andra lösningar än en kort pagefrisyr men jag skulle bli tvungen att pyssla om frisyren varenda morgon för att det skulle se bra ut. Nej tack, jag ville ha något enkelt. Det avklippta håret la hon omsorgsfullt i en korg. Då slog det mig att det kanske blir en peruk av det. Tänk, någon annan ska bära mitt hår. Läskigt.

Jag känner mig några kilo lättare, friare och lyckligare. Dessvärre syns det inte på bilden. Sonen sa att jag ser drogad ut på den. Jag lovar, det är jag inte. Bara ofantligt trött.

9 kommentarer:

Maria sa...

Du är fin i ditt lite kortare hår. Just nu känner jag mig ännu tröttare än vad du ser ut...

Anonym sa...

Jättefint!!!

Anonym sa...

Vad härligt med något nytt! Tycker du passar lika bra i båda frisyrerna! Vad fräscht det blev!

Ska snart svara på ditt mejl också ...

Kramar!

Mona sa...

Tänk om ditt hår hamnar hos något cancersjuk kvinna som tappat sitt eget. Det skulle ju vara underbart att kunna få hjälpa till på det viset. Du är fin i din nya frisyr!

Kram / Mona

Birgitta sa...

Det blev en jättebra och fin frisyr, lättsam, jag förstår att du känner dej lättare. Du passar väldigt bra i din nya look.

Igår satte jag igång med surdegen, blir spännande. Kramar Birgitta

Sömsmånen sa...

Lustigt att rubriken på inlägget före är "Feg"..det är du ju inte!!
Snyggt och skönt ser det ut. Grattis! Visst är det härligt att få bejaka sina känslor?

Sömsmånen sa...

Lustigt att rubriken på inlägget före är "Feg"..det är du ju inte!!
Snyggt och skönt ser det ut. Grattis! Visst är det härligt att få bejaka sina känslor?

Laila sa...

Vad glad att ditt klippte hår kommer till nytta. En gång i tiden klippte jag också av mig mitt. Jag tänkte som så att det kommer förmodligen någon till nytta som behöver det bättre.

Dessutom är det modigt gjort! Man identifierar sig mer med håret än man kanske tänker på.

Du passar i det! :-)

Anonym sa...

Ania!! No nie moge!! Gdzie te wloski?? Kocham Cie i tak :)