torsdag 11 december 2008

Bonus



Dagens chock kom som brev på posten. Bokstavligen.

Jag har skaffat mig ett sådant ICA-kort som jag samlar poäng med. Idag har jag fått mitt första bonus och tillsammans med det en redogörelse om hur mycket jag har handlat för under november månad. Jag höll på att svimma. Jag har nämligen spenderat ett par tusen kronor mer än jag trodde.

Jag måste bli bättre på att planera våra matinköp. Göra handla-listor och hålla mig till dem. Så mycket pengar som vi har ätit upp är faktiskt skandal. Sagt och gjort. Fram med anteckningsblocket, kokböckerna och teet! Jag har gjort matsedel för en månad framåt. Sedan gjorde jag en inköpslista, tog bilen och åkte till ICA. Nu är frysen fylld med mat som räcker länge. Jag behöver inte bekymra mig varje dag för vad vi ska äta till middag. Ibland är jag så huslig att jag förvånar mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är! Jag brukar göra en lista för 1 vecka framöver...

Ha de gott!

//Cissi

Anonym sa...

Så otroligt klokt! Har länge tänkt göra så, för här går också för mycket pengar till mat.

En eloge till dig!

Kramar!