onsdag 5 november 2008

Motgångar

Idag har jag haft en sådan dag då allt har blivit väldigt knasigt.

Egentligen började olyckans olycka redan igår när jag äntligen fick möjlighet att fota en kameravan och otroligt vacker modell, i en studio och med studioblixtar. Eftersom jag fotar mest sniglar och blad så måste ni bara förstå hur stort det kändes för mig.

Jag packade ner kameran, reservbatterier samt extra minneskort och åkte till studion. Min fotokompis presenterade studioblixtar för mig. Jag satte synksladden in i en liten mojäng som man sätter på tillbehörsskon /PC-adapter/, modellen serverade sitt vackra leende, jag fokuserade och... det hände precis ingenting. Vi bytte till en annan adapter, vi testade med en annan kamera och något hemskt uppenbarade sig för mig. Felet ligger i min kära Pentax.
Hela dagen har jag försökt att finna någon förklaring till varför studioblixten inte reagerar på min kamera...

Men ni vet väl att olyckor vandrar sällan ensamma? Och absolut inte mina olyckor...

Jag har beställt några julkort med mina bilder som motiv hos ett fotolabb. I mina vilda fantasier föreställde jag mig julkort som tja... julkort. Men mina julkort har blivit levererade på ett vanligt fotopapper med dess logga på baksidan. Släng Er i väggen julkorten! Jag som hade tänkt sälja mina julkort på en julmarknad...

5 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Aj, aj, aj vilken dag! Men du, upp med hakan! Montera korten på akvarellpapper med "rivna" kanter och sälj dem rejält dyrare. Då blir din "olycka" till något mera exklusivt istället !!! Lägg inte dina superfina bilder på undantag!

Kramis
Jeanette

Laila sa...

INTE SLÄNGA!
Precis som Jeanette säger så kan du använda dom om du klistrar, river, kör glitterlim och tjolahopp tjolahej på dom men med ett annat papper under.
Det går alltid att lösa!
Hör av dig om du behöver hjälp.
lailass2@yahoo.se

Perparazzi sa...

Oj
Blixtsynk kan ställa till problem om man inte vet hur man ska koppla
Lite svårt att säga såhär på rak arm vad det kan vara.
Kopplade du sladd direkt mellan kamera och blixt?
Hade du radio- eller IR-sändare till blixten?
Har du PC-uttag på kameran?
Vad har du för Pentax?
Det finns ett och annat som kan gå fel när man ska koppla ihop
Maila mig gärna ska vi se om vi kan klura ut vad som gått snett
per@jardemyr.se
Hälsningar
///Per

Anonym sa...

Jag har en tävling hos mig som du kanske vill vara med i. Du kanske har bättre tur där!

Anonym sa...

Så nedrigt! Kan du inte göra något kul med korten, ex sy fast dem på tyg? Så får du lite användning av din andra talang!