onsdag 8 oktober 2008

Tre dagar i Dalen



I tre fina dagar har jag våldgästat min kompis Annette och hennes man. De bor på landet. Ni vet, där stjärnor lyser klart och dimmslöjor lägger sig över dalen. Vi satt i hennes enorma syrum och sydde, virkade, stickade och pratade livet. Eller så tog vi på oss vattentätta dojor och gick ut i skogen. De tre dagarna var så enkla på något sätt. Livet verkade så enkelt. Jag vet att livet inte är enkelt men lever man i stan då är nog livet extra tillkrånglat.

Hur som helst, jag har kommit hem en aning lugnare och väldigt inspirerad! En fin dag byter jag definitivt stadslivet mot en liten stuga inklämd någonstand mellan åkrar och skogar. Det är bara så...




9 kommentarer:

Sömsmånen sa...

Just nu längtar jag också efter ett stilla enkelt liv på landet. Förstår vad du m enar och unnar dig dessa goda dagar då jag föärstod att det varit tufft. Kram.

Anonym sa...

Anna! Det var så trevligt att ha dej här hos oss. Det får du gärna göra flera gånger. Då skall vi också rida en sväng. Naturen var verkligen god mot oss de tre dagarna.

Många varma kramar från oss

Maria sa...

Hej Anna!
Så härligt det låter, att riktigt varva ner några dagar med vänner! Några energiladdar-dagar kanske!

Dubbelörn sa...

Har tänkt så mycket på dig o på er... Hör gärna av dig vännen.

Jag säger ju att ni borde hyra ett hus på landet! *skrattar*

Det skulle passa som hand i handske ;)

KRam

Anonym sa...

Det låter så trevligt, och säkert vad du precis behövde just nu? Vilka vackra höstfärger, jag njuter!

Anonym sa...

Låter som balsam för själen! Och precis vad du behövde!

Flytta ut på landet, ja! Vad väntar du på? Körkort har du ju också numera ...

Kramar!

Anonym sa...

Det låter som en perfekt "minisemester", Anna. Min egen vecka var välfyllt, intrycksrik, men ingen chans till att vila och bara vara. Så på det sättet var det misslyckat. Du verkar ha gjort precis det, bara varit och mått bra. Såå rätt! Tack för kommentaren hos mig ;-)

Birgitta sa...

Det verkar som du haft några toppendagar med goda vänner i kravlös miljö. Precis som man vill att det ska vara, man känner och tänker så bra när man kommer bort från vardagen och få andas lite friskare lantluft. Hoppas du kan ta med dig känslan hem igen. Kram och ha en bra helg. Birgitta

Anonym sa...

Det kallar jag livskvalitet!
Och bilden med dimman där....så vackert!
Ha det så bra, Anna!
Kram Clara