fredag 10 oktober 2008

Man tager vad man haver



I mitt fall var det kycklinglårfiléer, morötter, rödlök, färsk vitlök, purjo, paprika, sockerärter, matlagningsgrädde och creme fraiche.



Man hackar alla grönsaker förutom morötter. Sockerärterna syns inte på bilden men de ligger hackade i en annan hög. Man fräser grönsakerna i lite av det fetet man föredrar.



Lårfiléerna brukar jag krydda efter humöret så idag har det blivit citronsaft, citronpeppar och grovt havssalt. Sedan steker man de gyllenebruna. När de har fått färg så flyttar jag över dem till grönsakerna. Sedan häller jag på lite steksky över alltihop och låter det puttra.



Precis på slutet slänger jag in moröttsremsorna, creme fraiche och grädde. Saltar om det behövs och vips...




Middag är klar!

2 kommentarer:

Ninni sa...

Åh vad det ser gott ut! Sitter just och funderar vad vi ska ha till middag...vi är ju lite efter vår tid här:)En bra gryta där man kan ta vad man har...det får nog bli någon variant av den i helgen!
Ha en skön helg!
Kram NInni

Lady Stalker sa...

Men åh, vad det såg gott ut! Får man bjuda in sig själv? ;-) Kram!