lördag 2 augusti 2008

Längtans ansikte



Nu kommer ni att tro att jag har fått fnatt.

Till en viss del har ni rätt. Jag börjar känna av bristen på mänsklig närvaro. Min familj och Nosan är bortresta. Det är bara katten och jag som är hemma. Och så Jesper men han är 19 år och har en helt annan dagsrytm än jag. Så den enda levande själ jag kan utbyta några meningar med är faktiskt katten.

För att göra min längtan efter familjen lite mindre lidande har jag shoppat. Bland annat har jag köpt ett par skor som jag ska ha på det kombinerade dopet och bröllopet. Jag börjar skriva om det så ofta att ni lär tro att det är jag som ska gifta mig men nej, det är inte jag. I min skosamling ingår: ett par sportsandaler, ett par ökenkängor, ett par gummistövlar och ett par Dr. Martens med stålhätta. Inget som gör sig bra på ett sommarbröllop. Så ett par skor har jag haft på listan.

Nu är jag lycklig ägare till ett par ursöta ballerinaskor som jag har köpt på rean för hela 50 kr! 50 kr för ett par skor är ett under. Till vardags rör jag mig inte i ballerinaskor men till en fest tycker jag de är helt perfekta. Och nu försöker jag vara lite smart. Skorna har jag på mig hemma för att förebygga skavsår. Eftersom den mänskliga närvaron lyser med sin frånvaro så gör jag massor med knäppa saker. Som att fota skorna till exempel :)





Och så sjunger jag "Somliga går med trasiga skor" i duett med Cornelis.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nästan lite modeblogg över det här inlägget! Jag är chockad! :P

Fortfarande inget svar huruvida Gustaf är en tuffing eller ej men jag hoppas att han är det. Och jag tror inte att pappa kan säga nej till honom, Gustaf är verkligen jättefin!
Slå pappa om han säger nej.

Mona sa...

De där skorna är jättesöta! De tål verkligen att fotograferas.
Kram / Mona

Sömsmånen sa...

Okej, som representant för skofolket vill jag bara säga:
Din samling låter komplett och personlig!
De nya vita ballerinorna är ju söta som bakelser, grattis!

Anonym sa...

Så söta!

Maria sa...

Fina skor! Jag har lite dille på skor och älskar att spana på nya i affären...men sedan så går jag mest i samma hela tiden ändå...
Jag ärvde en hel radda skor av min syster så jag behöver nog aldrig mera köpa nya känns det som, men det är ju roligt att titta ändå =)