torsdag 31 juli 2008

Jag och turkos



Jag har blivit kär i turkosblå färg. Det är nog lite galet men jag tror att när Gud skapade färgen då tänkte han just på mig. Jag har blivit så svag att jag köpte till och med en turkos ögonskugga. Jag som aldrig sminkar mig. Jag får väl ha den som ögongodis om inte annat.

När det var dags att välja kläder till en kommande bröllopsfest då var det självklart att det skulle bli något i turkosblått. Svårare blev det dock när jag började fundera på vilken väska jag skulle ha med mig. Min egen väska är stor (för att rymma både kameran, böcker och annat livsviktigt) samt brun (jag köpte den innan jag blev kär i turkos). En sådan väska kan man inte ha på ett bröllop. Jag var ute efter en romantisk påse där näsdukar och skavsårsplåster får plats. Både det ena och det andra är bra att ha på ett bröllop. Eftersom jag hittade inget som motsvarade mina förväntningar så sydde jag en själv. Här får ni se några bilder på påsen...



7 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så fin du kommer vara, en riktig pudding ;) Och ang den andra puddingen så mailar jag dig, tusen tack för att du letat!

Anonym sa...

Oh, lala, så tjusig! Jag ska också på bröllop (om en vecka)då min lillasyster gifter sig och jag har varken kläder, skor eller väska klar. Men nog vetja att jag kommer dit påklädd så småningom i allafall....
Jag känner mig askrosa och ljusgrå just nu så dom färgerna får det bli!

Anonym sa...

Tusen tack för receptet, här ska testas! Jag hör av mig om pappa godkänner det eller inte ;)

Maria sa...

SÅ vacker du måste vara i de kläderna och den vackra väskan!

Unknown sa...

En annan måste ju trängas på närmsta köpcentrum när något inte passar! Duktig du är!

Kram Lisa

Ninni sa...

Vad duktig du är!! Det är så inspirerande att kika in här hos dig, jag blir alltidså sugen på att också göra något...
Jag mailar dig angående storleken på bilderna. Det är för långt att skriva i kommentaren och just för stunden har jag inte tid. Har lite saker jag måste fixa precis just nu.
Vilka vackra bilder du visar!!
Kram Ninni

Anonym sa...

åhhh om jag ändå kunde sy! Den lilla påsen är ju bara så himla fin!