måndag 16 juni 2008

Dinodraken



Det här är Dino. Han är cirka 2 timmar gammal. Han föddes vid min symaskin och redan i ritningsstadiet ville han bli en prickig en. Jag hade ett annat problem. Skulle Dino få bli en dinosaurie eller kanske en drake? Men det minsann struntade Dino i. Det viktigaste för honom var prickarna. Som man bäddar får man ligga. Dino har fått sina prickar men även en identitietsstörning. Han vet inte själv vem han egentligen är. Så stackars Dino är lite förvirrad och som alla förvirradde dinodrakar är han lite skygg. För att få honom på kort var jag tvungen att bokstavligen dyka i trädgårdslandet. Det var inte lätt att upptäcka Dino i dillen. Sedan sprang han in bland smultronen...



Nu väntar Dino för att få nya vänner. Jag har frågat honom om han har lust att bekanta sig med någon av er kära läsare och det vill han hemskt gärna. Vill ni ta emot min galna dinodrake? Lämna gärna en kommentar under det här inlägget och på söndag får vi dra en lott. Han blir jätteglad om han får resa och upptäcka nya saker.

Dino är sydd i fleece och filt, fylld med syntetvadd och har hjärtformade knappögon.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna

Jag tror Dino skulle passa superbra hemma hos oss i Granbergsdal. Alla djuren och grannens lilla tös vill gärna att det kommer fler djur hit!

Kram Annette Seidlitz

Anonym sa...

Jag har en groda i soffan. Den är bredkäftad och tycker om kaneltuggumi. Ibland äter den mobiltelefoner. Det är möljigt att den känner sig ensam! Om Dino kom och hälsade på ett tag skulle den kanske bli gladare.

Linda sa...

Ooo stackar Dino. Här skulle han säkert få reda på sin identitet. Min äldsta son vet allt om dinosarier och han kan säkert berätta för dino om han är en dinosarie eller en drake. Inte heller behöver han känna sig ensam, eftersom sonen älskar alla mjukdjur och redan har några som skulle passa utmärkt som sälskap åt Dino.

Anonym sa...

Han är ju för söt och han är välkommen hit till Clarakanin och Woody....som är såååååååååååååå uttråkade för tillfället :)
Krammmmmm

Anonym sa...

Så fin han är!!! En galen dinodrake har jag ingen så mitt namn måste stå på en lapp!

Birgitta sa...

Det var en charmig krabat du hade i trädgårdslandet, han får jättegärna bekanta sig med min spiskatt t ex. Det är alltid så spännande att titta in till dej, full av överraskningar och olika funderingar och tankegångar, jag trivs bra här hos dej. Kram och ha en trevlig midsommarhelg. Birgitta

Anonym sa...

Ja det vore ju sannerligen trevligt med lite sällskap i soffan och Dina matchar dessutom mina gardiner perfekt :D

Mona sa...

Vilken söt liten Dino! Men jag kanske inte får säga att han är liten så han hör? Kadaffi (nallen) och vovven skulle behöva lite nytt sällskap på sängen. Jag kan riktigt höra hur de ropar "honom ska vi ha".
Kram / Mona

Anonym sa...

Åh, vad söt! Vilket underbart inlägg! Både jag och mina tre pojkar vill ha! Eller f´låt ... "önskar"! *Ber snällt*

Kram!

Jeanette Nord sa...

Nej vilken sötnos! Komsi, komsi. Hör du mina lockrop? Han är SÅ varmt välkommen hem till oss!

Bamsekram
Jeanette

Maria sa...

Åh, vilken söt!! den vill jag/vi vinna!!

Sömsmånen sa...

Slarviga mig - jag glömde skriva kommentar, trodde jag hade gjort det och nu till sist gör jag det!
Mina älsklingsfärger tillsammans, ljusblått och ljusgrönt. Klart Dino ska bo i Malmö. Han är mer än välkommen!

Anna sa...

Hej Anna!

Min son är i "dinosaurie-stadiet" och skulle bli hyperglad om hans mamma adopterade en dinosaurie. Så jag vill gärna vara med i utlottningen!

Lisa