söndag 29 juni 2008

Amandas väska



Amanda fyller tre år och vi är bjudna på tårta. Som vanligt får jag en enorm present-ångest. Jag VET att Amanda kommer att få ett berg med leksaker och jag är inte den som främjar leksakshysterin. Att kliva i en leksaksbutik väcker någon form av klaustrofobi hos mig. Usch, jag ryser. Däremot finner jag en sann glädje i att skapa något alldeles själv. Det gör inget att Amanda inte kommer att förstå att jag har suttit en söndag vid symaskinen för att sy en liten väska åt henne. För det är den kreativa processen i sig själv som jag njuter av. För att göra Amandas väska lite mer personlig har jag strykt på en bild på Amanda. Jag tog bilden när Amanda var 1 år och jag hoppas att hon känner igen sig.

Jag är faktiskt väldigt nöjd med min lilla skapelse. Det som jag är mindre nöjd med är själva bilden på väskan. Jag är ingen reklamfotograf. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle kunna ta bilden för att visa väskan på det bästa sättet. Jag måste nog jobba lite med problemet.

7 kommentarer:

Millis sa...

Jättefin väska!!!
Visst är det mycket roligare att fundera ut och göra en personlig
present.

Sömsmånen sa...

Verkar vara den perfekta presenten för en treåring! Jättefin.

Anonym sa...

Mycket bättre pressent än en "vanlig" leksak. Bra ide med fotot därpå, blev ju jättebra.

Synd att inte jag och min symaskin kommer bättre överrens, du verkar hitta på så mycket roligt med din.

Anonym sa...

Jag tycker det var både en fin bild och en mycket fin väska!

Mona sa...

Jättefin väska för den lilla damen att ta med till dagis!
Kram / Mona

Ninni sa...

Vad roligt att få en sån fin väska! Det tror jag både barn och föräldrar uppskattar mycket mera än en köpt present. Du har ju lagt ner lite av dig själv i det arbetet. I allafall skulle jag tycka att det var mycket roligare att få "hemgjort".
Jag gillar verkligen bilden här nedanför också, riktigt läcker!

Anonym sa...

Vilken fin present!!! Jag tycker att fotot är bra, man ser ju väskan klart och tydligt!