måndag 30 juni 2008

Fyndat



Pingstkyrkans loppis stänger inför sommaren och just nu har de 50% rea på allt. Magnus har köpt en trave med böcker och jag har hittat massor med intressanta tyger, några ramar och lite blommigt porslin. Allt detta för 70 kr! Porslinet ska jag dock krossa för att använda det i några andra kreativa projekt. Ramar har jag köpt till min höstutställning. Jag har bestämt mig för en lite udda inramningslösning. Tanken är att jag ska göra om gamla och omaka ramar så att de bildar en enhetlig samling. Jag gillar samlingar som består av omaka delar. Muggar, tallrikar, köksstolar, kuddar o. s. v. Nu ska jag testa med ramar. Vi får se hur det blir. Kanske jättebra men det kan ju sluta med ett enormt fiasko. Men vad har jag att förlora? Några billiga ramar och lite hobbyfärg? Äsch, det är väl inget eller hur?

Däremot vet jag inte vad jag ska sy av tygerna. Inte än iaf. Jag kunde inte låta bli att plocka in i min kundvagn det som föll mig i smaken. Med tiden kommer jag nog på vad jag kan sy. Fram tills dess får de ligga i tyglådan och vänta på sin tur.

3 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Härliga fynd! Och kanon idé med ramarna tycker jag. Den snor jag rakt av! Ok eller? :-) Det känns på dina inlägg att du är härligt kreativ just nu. Det riktigt sprudlar och är otroligt smittande. Bästa typen av datavirus!

Kram på dig Anna
Jeanette

PS Jag blev omedelbart och oehört förälskad i Polen. Jag hade SÅ mycket fördomar om öststat och svartjobbande polacker när jag åkte dit och allt kom på skam. Vill tillbaka dit bums och fortsätta utforska landets själ....

Sömsmånen sa...

Jag var en sväng på Emmaus måndags och fyndade. Förstår din känsla precis!Låter spännande det där med krossat porslin...

Birgitta sa...

Härliga loppisfynd, så mysigt att kunna köpa på sig massor för att ha i sina gömmor för kommande behov. Ska bli spännande att se vad du hittar på för projekt, för det visar du väl här hoppas jag? Kram och ha det gott. Birgitta