onsdag 7 maj 2008

Nytt optik

Oj kära nån...

Jag har gjort det! Jag har spenderat en himla massa pengar.
Jag hoppas att jag inte kommer att ångra det.

Jag har köpt ett macroobjektiv. Ett Tamron AF SP 90/2,8. Jag är inte van vid att spendera så mycket pengar på något som inte har med överlevnad att göra (som mat eller kläder). Jag brukar lägga undan de pengarna som jag har kvar när månaden är slut. Det känns oerhört bra att ha sådana besparingar. Å andra sidan så har ett macroobjektiv toppat min önskelista i 100 år!

Så ikväll har jag gjort en beställning:


Bilden kommer från Cyberphoto, där jag gjorde beställningen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis!
Du blir säkert jättenöjd, även om det för stunden gör en grop i plånboken ;-)
Det handlar ju också om att kunna förverkliga sig själv. Tror sura gamla tanter och gubbar skapas för att de förnekat sig själva och surt inser att de just gjort det, utan att någon direkt tackar dem.
Så du gjorde rätt, i mina ögon.
Tack för gratulationen hos mig, nu är du länkad (berättas endast på detta sätt...)
Må så gott,
nu väntar du ju på något gott ;-)

Jeanette Nord sa...

Bra gjort tycker jag! Ditt objektiv kommer att ge dig massor av härliga stunder och hjälpa dig att upptäcka och se världen på ett helt nytt sätt! Festina Lente - Fånga dagen! Och nu kan du göra det med ett nytt objektiv!

Stor kram
Jeanette

PS Du måste berätta hur du trivs med det! Även jag har längtat i 100år.....typ!

Anna sa...

Hej Anna!

Visst är det härligt när man köper något som man länge gått och längtat efter. Då njuter man mer av det ju! Jag unnade mig också någonting häromdagen som jag längtat efter... nja, kanske inte hundra år men iallafall ett halvår! Och det känns riktigt bra!

Lisa

Anonym sa...

HURRA!!!
Kan inte det där objektivet komma idag....så jag kan njuta av Anna Stillas macrobilder NUUUUUU :)
Du gjorde alldeles rätt Anna...man måste satsa på sina intressen....och tänk, nu får snart din familj endast se bakdelen av dig...när du ligger där och krälar runt ibland växter och annat med ditt macro :)
Kramar från Clara (som är lite avis på din utrustning)

Anonym sa...

Jag har oxå varit inne på cyberphoto och längtansfullt trånat över just ett makroobjektiv - men de är ju så attans dyra.... :S