onsdag 7 maj 2008

Livsfilosofin



Jag och Nosan har gått i skogen. Den doftade varmt trä. Så brukar skogen dofta under varma och torra sommardagar. Synd att jag inte hade med mig någon filt, fikakorg och bok. Då skulle jag ligga där hela eftermiddagen må jag tro.

Våren är så intensiv tycker jag, det händer så mycket runt omkring mig. Inte bara ute i naturen utan även i mitt liv. Olika avslutningar, skolträffar och fester. Man ska hinna med trädgårdslandet och sommarplaneringen. Dagarna har fått enorm fart på sig. Att hetsa upp sig är lätt hänt då. Iaf för mig. Men då gäller det att bara ta det lugnt och tillåta sig vara långsam och hellre göra sådant man vill göra än sådant man bör göra. Det är min enkla livsfilosofi. Jag tror att både Nosan och Lucy delar den.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har oxå varit på en lång skogs/strandpromenad idag och jag tappade alldeles både tid och rum :)

Anonym sa...

Åh, Lucy ser så söt ut där i soffan
Fin bild på Nosan, har han fått span på något i skogen?
Eller ligger han där och bara luktar...
Jo, sant det händer en del nu under våren :-)
Här hos mig luktar det "före regnet..."

Trollmor sa...

Visst är våren intensiv! Och själv känner man att man själv skulle vilja hålla samma takt.
Då är det fint att ha fyrbenta vänner som kan påminna om det fina i att bara försöka ta det lugnt också.
Riktiga mysbilder på Nosan och Lucy.
Den översta skira gröna är underbar, känns i hela kroppen.
Ha det så skönt och klappa de pälsbeklädda vännerna från mig.
Stor kram

Anonym sa...

Å,så fina de är dina kompisar! Och visst har du så rätt!

Anonym sa...

VILKEN SKÖNHET!