måndag 19 maj 2008

Möten

Min kusin har kommit. Tårarna satt i halsen på mig när jag väntade på henne i ankomsthallen. Det var ett kärt återseende. Båda två har vi blivit så mycket äldre. Bakom våra rynkor finns det dock de barnansikten vi minns. Vi har så mycket att berätta om, så många minnen kommer tillbaka. Vi visste inte var vi skulle börja. Det ena minnet öppnar vägen till ett annat. Våra munnar har gått på fullt varv. Nu är kusinen helt slut och sover sött.

Sverige har visat en av sina svenskaste sidor för henne. Precis vid vägkanten fick vi syn på en älg. Förvisso var det en kalv, men ändå...




7 kommentarer:

Birgitta sa...

En sådan fantastisk och underbar stunder för er båda, jag förstår verkligen alla känslor som väller upp och att kusinen är helt utmattad av allt som händer runtomkring. Hoppas ni får flera fina dagar tillsammans. Titta in till mej, du har en utmärkelse där om du vill. Kramar Birgitta

Lady Stalker sa...

Gläds med er! Tänk vilken skön vetskap att det oftast aldrig är för sent! Grattis till er återförening!

Kramar!

Anonym sa...

Vilka suveräna älgbilder du fick!

Jeanette Nord sa...

Hej min vän!
Härligt att höra om din återfunna kusinlycka! Själv har jag merparten av mina kusiner i Tyskland och Litauenoch har många minnen därifrån. Inte alltid så positiva. Jag kunde inte språket eftersom min mamma är svenska och vi pratade svenska hemma. När vi väl åkte till Tyskland på besök skulle ALLA fastrar och farbröder hälsas på och jag kände mig som ett djur på zoo till allmän beskådan. Men nu när jag reser dit är det kul....

Min syster flyttade till Warsawa för några veckor sedan. Skall jobba där i tre år. Så jag hoppas på många resor till Polen framöver. Den första går efter midsommar. Då ska syrran och jag "göra stan" och jag skall åka till Krakow för att fotografera. Härligt!

Njut nu av roliga dagar!

Bamsekram
Jeanette

Anonym sa...

Så roligt för er!!!

Sömsmånen sa...

Önskar er många välsignade dagar!

Maria sa...

Roligt med er återfunna kontakt!! Rå om varandra!!