onsdag 21 maj 2008

Bland svarta moln



Jag hoppades så innerligt på att jag skulle ha körkort idag. Men något i Den Hemska Rondellen har gått snett och jag har blivit underkänd. Efteråt sa min uppkörare att jag hade varit så upptagen med blinkers att jag inte hade koll på trafiken. Jag kan inte minnas själv att jag har tappat kollen på trafiken en enda endaste gång men jag vet att något inte stämde där i rondellen.
Jag har försökt analysera hela rondellsituationen många gånger och antagligen, nervös som jag var, hamnade jag i fel fil och sedan tog jag mig ur den på inte så säkert sätt som jag borde.

Så det dröjer nog ett tag innan jag kör upp igen. Har man misslyckats första gången då får man vänta länge innan man får en ny tid. Man kan se på det positivt, jag får ju ännu mera tid på mig att öva innan jag ger mig ut på vägarna på egen hand. Men just idag är det omöjligt att se något positivt i mitt misslyckande. Jag känner vrede, uppgivenhet och skam om vart annat.

Men det finns något annat som är som en solglimt mitt på min svarta himmel. Jag har fått en fin bloggutmärkelse av Elins tittskåp. Tusen tack! Jag ska skicka utmärkelsen vidare men först måste jag skaka av mig det obehagliga av dagens uppkörning.

12 kommentarer:

Sömsmånen sa...

Å, du arma kvinna! Jag förstår att du är besviken, men du inser väl att du inte har något att skämmas över!? Du har gjort ett gott försök och var själv nöjd med din insats - det räcker långt, om än inte ända fram just denna gång. Sen är det ju så att rondeller må vara hur trafiksäkra som helst, de är ändå en skärseld...
Jag tror att du är superbra bilförare som månar om dig själv och andra på ett föredömligt sätt i trafiken och nästa gång kommer du att blända uppköraren med din självkänsla!

Fritt ur hjärtat sa...

Men å du stackars varelse. Här kommer styrkekramar, tänker på dig!!

Anonym sa...

Nej men så tråkigt att läsa. Men det där med rondeller kan vara himla svårt även för de som haft körkort hur länge som helst. Jag avskyr rondeller för att jag vet att även om jag gör rätt så gör 90 procent av befolkningen i den här staden helt GALET! Det går bra nästa gång ska du se!

Anonym sa...

Jag känner med dig! Det värsta är nog att du känner skam för det är verkligen inget att känna skam över, men det gör jag också när jag känner att jag misslyckats med något. Men bara så du vet : jag är så oerhört imponerad av dig som VÅGAR överhuvudtaget! Och jag vet att du kommer lyckas! Du har ju tagit dig så här långt, glaset är halvfullt och inte halvtomt!

Anonym sa...

Attans!
Men du tar nya tag. För sån e´ du.
Eller hur! Kram!
Attans!!!!Attans! Attans!

Anonym sa...

Åh, nej! Sååå ledsen för din skull! Men du kommer att fixa det! Jag beundrar alla som tar sig ut i trafiken. För min del har det inte blivit något körkort ...

Jag lägger för övrigt ner min blogg! Men vi kanske kan hålla kontakten via mejl? Lady punkt stalker snabel-a hotmail punkt com.

Kramar i massor!

Maria sa...

Men så synd!! Hoppas att du inte deppar ner dig för det utan tar nya tag snart igen!!
Det värsta med det där att kugga är väl att det kostar pengar att måsta göra om det...

Anonym sa...

Nej men snälla Anna....inte ska du känna skam. Att du är förbannad och ledsen det förstår jag men inte ska du känna skam....jag kan trösta dig med att på den tiden jag tog körkort var rondellerna knappt uppfunna....hade de varit de så hade jag bergis också kuggat.
Vila dig lite nu och gör något som du finner ro i.......sen när det är dax för nästa uppkörningstid så klarar du det...det vet jag!
Kram kram kram...min kära cybervän. Ta nu din Pentax kamera och gå ut och fota lite ......du måste berätta för Clara hur du upplever din nya kamera förresten...det är en tung rackare läste jag i en fototidning......Jag har tagit ett beslut nu ...det blir en systemare när skattepengarna kommer....men det stora problemet är att jag inte kan bestämma mig..Canon eller Nikon eller olympus....eller kanske en Pentax eller en Sony Alpha...äääähhh, det är ju ett i-landsproblem det här, eler hur!?
Kram igen.....deppa inte mer nu...snälla!

Jeanette Nord sa...

Oh vännen! Deppa ja - men skam nej! Det är absolut ingenting att känna skam inför. Förstår att du är superledsen och besviken men....rondeller är jäkligt svårt och ännu svårare när man känner sig nervös. Tänk så här: ALLT var ju faktiskt inte dåligt. Du åkte dit på det där med rondellen INTE ditt körande i övrigt. Slicka såren ett tag för det behöver man. Och boka sedan ny tid direkt. Vänta inte...Ta sedan nya tag och kör varenda rondell du någonsin kan hitta tills det är dax så sitter det som en smäck sedan. För du ÄR bra! Ja du är nog rent av BÄST ! Så det så!

Massor av kramar
Jeanette

Maria sa...

Hej
Vet du jag har aldrig varit så nervös som när jag skulle köra upp, mina ben skakade så mycket så jag nästan inte kunde köra. Jag fick körkort för att jag tror att ingen ville utsätta mig för det igen. I flera år trodde jag att hela mitt körkort var en enda stor bluff.

Men du verkar ju ha kört jätte bra förutom något misstag i rondellen så det kommer att gå bra snart. Känn ingen skam, tänk i stället hur bra det gick förutom någon liten detalj som du fixar nästa gång.

Anonym sa...

Kämpa på det är värt allt när du tillslut har körkortet i handen.

Anonym sa...

Jag kuggade också på första uppkörning. Det gör dom flesta! Kämpa på, snart är du fri!