lördag 10 maj 2008

Husbilen



En av mina grannar har en husbil. Den liknar ingen annan husbil jag har sett. Jag tror att grannen har sytt ihop den själv. Han brukar putsa den, rostbehandla, måla om, putsa på nytt, meka och allt annat man kan göra med en sådan skapelse. Det finns människor som har bättre, finare och lyxigare husbilar än grannen. Jag misstänker dock starkt att få är lika stolta över sin husbil som just grannen.

Imorse, när grannen kom fram till bilen, så måste hans hjärta ha vridit sig av förtvivlan.

Någon snorunge* har klottrat på hans husbil. Jag fattar inte det här... Vilka krafter driver dessa idiotmänniskor som måste spreja på och förstöra andras saker? Är man ond eller är man så korkad att man inte inser vad man gör? Jag tror inte att det är ondskan som driver folk. Jag tror att det är infödd idiotism. Egoism, respektlöshet och brist på hjärnceller.

* Jag har skrivit snorunge för jag tror att det är ungdomar som roar sig på det här sättet. Men man ska aldrig vara för fördomsfull. En gång såg jag två fullvuxna karlar som sparkade sönder en lyktstolpe.

Inga kommentarer: