fredag 2 maj 2008

Gamla Teatern



Idag har jag pejlat lite.

Jag har besökt en konstutställning som hänger i samma lokal som min framtida fotoutställning kommer att göra. I Gamla Teatern. Jättefin lokal, lite speciell. Det är något obeskrivligt som lever innanför teaterns väggar. Teaterns själ kanske? Det känns väldigt tydligt. Nästan som en vibration. Jag har tittat på belysning, skivorna som bilderna ska hängas på, blundat och försökt föreställa mig mina egna bilder på dessa väggar.

Det känns oerhört spännande att få ställa ut. Jag är nervös men samtidigt är jag glad att jag får vara med. Om Ni har vägarna förbi Eskilstuna i början av juni och /eller i början av september så besök gärna Gamla Teatern. Det är duktiga fotografer som ska ställa ut. Jag själv känner mig som nybörjare i deras sällskap.



Inga kommentarer: