onsdag 30 april 2008

Och vad hände sedan?



Affären uppmanar mig att vänta ett par dagar till för det kan ta till och med 5 bankdagar innan pengarna syns på kontot. Är det inte lite märkligt? När man betalar så försvinner pengarna på en gång men när man ska få sina egna pengar tillbaka så får man vänta några dagar. Ok, jag ska vänta men en läxa har jag lärt mig. Betala med kontanter.

Jag har inte gått vidare i utgallringsprocessen. Jag har inte fått den sökta tjänsten med andra ord. Det känns väldigt ambivalent. Å en sida så känns det inte alls roligt att jag inte dög till men å andra sida så känner jag en stor lättnad. Tjänsten kräver att man är stresstålig och driftig och det är inte jag. Sådant kan knäcka en men det beror på hur man ser på saken. Det går ju och vända det till något positivt. Leksands bröd kör med ganska rolig reklam. Jag har sett den i Lantliv:

Det finns alltid nåt att fira: att man fick bara 18 spam, att hantverkarna kom i tid, att man inte fick det tråkiga jobbet man sökte, att barnen höll sams hela kvällen, att man gick ner 0,2 kilo...

Så hakan upp!

Alla bekymmer ska åt sidan för ikväll ska vi grilla och ha roligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fler än jag som fått ett nej tack gällande ett sökt jobb ser jag - så bra du skriver om det dock. Det är sant - det finns ju alltid något att fira och vem vet - det där jobbet man hoppades på kanske bara var ........tråkigt.....

Hoppas du får en bra valborgshelg!

Maria sa...

Försöker att tänka så. Varje dag kan vara en fest. Små saker kan ge stor glädje!
Ibland så är jag dålig på det och gräver ner mig i grubblerier...känns som om det är hormonerna som spökar då. Men jag blir bättre och bättre på att leva nu, njuta nu... Och här på din blogg känner jag det ofta ännu tydligare. Påminnelsen om att leva nu!
KRAM!

Maria sa...

Hej
Jag har också undrat över det där med pengar som ibland stannar någonstans i flera dagar innan de kommer in där de ska.

Hoppas att du får något annat jobb som du mycket hellre vill ha.

Anonym sa...

Att barnen håller sams ÄR värt ALLT! Om så bara för en timme.
Jag vill också ha ett jobb som StigH!
Där jag kan filosofera och prata med mig själv! Mitt absolut värsta jobb skulle vara på en affär med en massa kunder osm jag måste prata och vara trevlig och social med...
Håller tummarna för uppkörningen. Tänk inte på det! Jobba inte upp en nervositet! Du klarade ju den första, klart du klarar den riktiga! Gör som elitidrottarna: folusera från och med nu på det ögonblicket då du får körkortet i din hand! Se den bilden för ditt inre!

Anonym sa...

Hi, hi. Ja, inte åt allt du skrev. Men det där om ens pengar som man inte når på en gång och så slutet om bara 18 spam osv ha, ha.
Ja, ibland får man leta efter något glatt att fira och vid andra tillfällen så är det bara att ösa ur ett hav av positiva saker.
Men vad vore livet utan denna berg&dalbaneresa!?
Ganska tråkig tror jag...
Men angående försvunna pengar...
Snart får jag väl betala bara för att få komma in i en banklokal och tillåtas vänta medan personalen synbart ser ut att göra ingenting och sedan dessutom ta hutlöst med betalt när de förbarmar sig över mig (efter en halvtimmes väntan typ), giriga "hrmfqtvi" banker!
Men hoppas både grillning och hela helgen blir ett positivt minne :-)