tisdag 29 april 2008

Enkelt tack!



Jag vill leva ett enkelt liv. Ha ett jobb som innebär enkla arbetsuppgifter. Lyssna på enkel musik. Läsa enkla böcker. Leva efter enkla levnadsregler.

Ett sådant jobb som min guru Stig Helmer hade skulle jag inte tacka nej till. Då skulle jag ha all tid i världen för att få skjunka i min egen värld av dun, moln och silverregn. Istället sitter jag på en anställningsintervju och försöker övertyga min intervjuare att jag driftig, stresstålig och behärskar svåra situationer som om det vore vardagsbröd för mig. Jag ljög inte, jag var bara allmänt rolig, positiv och avslappnad. Nu väntar jag, med blandade känslor, på beslutet om jag klarade den första utgallringen. Jag kommer att klara det här jobbet (om jag nu får det) men hellre vill jag kratta löv ska ni veta. En gång i tiden sökte jag krattalöv-tjänsten men för den var jag FÖR utbildad.

2 kommentarer:

Lady Stalker sa...

Förstår dig så väl! Hemskt att stresstålig osv alltid är de vinnande egenskaperna ... Håller tummarna, om du vill att jag ska göra det ... ;-)!

Ha nu en skön helg!

Kramar!

Anonym sa...

Förstår precis precis precis!