söndag 30 mars 2008

Skrivbordet



Det här är mitt skrivbord. Att det är så städat på skrivbordet beror på en sak. Jag vill gärna visa för er ett av mina avslutade projekt. Jag fyndade skrivbordet på en loppis. Jag tror att jag gav två guldpengar för det. Med tiden tröttnade jag på den rena träytan och ville ljusa upp den en aning. Så jag målade om bordet i vitt och grått. På bordskivan har jag målat en smal rand längst kanterna, det livar upp tycker jag. I en antikaffär köpte jag det fina handtaget och bordet är som nytt. Här kan ni se hur bordet såg ut innan jag målade om det.
Ovanför skrivbordet hänger ett nyckelskåp som min dotter har tillverkat i slöjden. Men istället för nycklar hänger det mina saxar i skåpet.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det passade helt klart bättre in som vitt mot allt det andra vita :)

Anonym sa...

Fint fint fint! Och bra fyndat!

Maria sa...

Hej!
Fint med ditt fyndade bord! Roligt hur mycket färg kan göra!!

Apropå vaxduk så har du alldeles rätt, kommer från Stoff och stil...

Anna Stilla sa...

Tack! Jag blir själv så nöjd när jag väl lyckas fynda, göra om och återanvända.