fredag 25 januari 2008

Renässans


Foto: Anna Stilla

Vid några tillfällen påpekades det att jag inte sköter om min andra blogg "Sagoverkstad". Jag vet och jag ber om ursäkt. Jag upptäckte att det var svårt att ha två olika bloggar och la "Sagoverkstad" på isen. Inte bara bloggen utan hela projektet. Jag hade fullt upp med att plugga teori för körkortet, min kontaktperson på ABF avslutade sin tjänst och kommunen hade avslagit min ansökan om bidrag för utveckling av verksamheten. Allt detta gjorde att idéen fick vila sig ett tag.

Nu börjar den vakna till liv igen. Än så länge sakta och försiktigt. Prinsen har fått sin krona och det är han väldigt nöjd med. Nu vill han träffa sin prinsessa så jag syr en klänning åt henne. Prinsen, som syns på bilden, är med och övervakar hela processen.

Det händer konstiga saker när jag pysslar. Hela rummet översvämmas av band, tyger, saxar, olika urklipp och bilder ur min inspirationspärm med mera. Väldigt ofta räcker inte rummet och jag börjar sprida mig ut till köket och hallen. Det ser ut som bombnedslag när jag arbetar. Jag skäms nästan. Ett alldeles eget pysselrum, det vill jag ha.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har ett pysselrum, men då blir det ett sådant bombnedslag så jag måste pyssla i andra delar av huset...bra eller obra??
Härligt iallafall med all din kreativitet!

Anonym sa...

Jag förstår vad du menar...Det är jobbigt att behöva plocka undan efter sig när man är mitt inne i skapandet! Och du som har flera familjemedlemmar att ta hänsyn till, jag har ju bara en...som egentligen inte bryr sig så mkt;)