fredag 2 november 2007

Skolk och dess resultat

Foto: Anna Stilla


Jag håller på och lagar Stifado ( en grekisk köttgryta) samtidigt som jag gör äkta vaniljsås med vaniljstången och hela baletten. Jag har loggat in för att säga att, ja, jag skolkade igår :) Det kändes skönt att få stanna kvar i soffan och bara få vara. Jag stickade klart mina isländska sockor. De är väldigt lätta att sticka, allt skickas med vanliga stickor och i ett enda stycke.



Dessa sockor är nog inget man har på sig när man ska med på visit. Jag har stickat dom i 100% ull. Mina frusna fötter kommer att älska dom när vi på kvällarna sitter i soffan och tittar på film.
Och nu måste jag till köket. Annars kommer det att lukta bränt och brandlarmet kommer att skrämma livet ur mig.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Där ser man vad lite skolk kan göra nytta!

Anonym sa...

När skolk omsätts i vackra sockar är det en vacker handling! Grattis!

Anonym sa...

Jättefina strumpor du har gjort - jag har precis fått ett par från min mor - det funkar det med. ;)

Mona sa...

Då var det någon nytta med skolken då. Fina strumpor! Tror jag ska göra ett par åt mig själv. Jag gjorde ett försök att sälja salami på jobbet för sonens räkning. Jag tog kopior av hans försäljningslista och la i lunch/kafferummet. På orginalet stod "Stöd skolklassen/föreningen.." Det var bara det att "lassen/" hade fallit bort så det blev "Stöd skolkföreningen..." istället.

Anonym sa...

Snygga. Och vilka ickelurviga ben! Påminner mig om att mina skulle behöva sig en "omgång"...fniss!
Vad gott all mat lät!
Min mage knorrar när jag läser!!!

.:Klara:. sa...

Jamen se ibland behöver man skolka o göra något helt annat... blev ju till nytta... fina sockor!

Millis sa...

Vilka gosiga sockor och maten låter jättegod!
Kram

Anonym sa...

Idag har jag köpt rundstickor och garn på Röda korset. Jag tror att jag ska försöka mig på pulsvärmare, innan jag testar sockor, det verkar lite svårt.

Anonym sa...

Mäh!
Stifado hör man ju inte talas om så ofta å det hade jag tänkt göra i kväll: men Kärbon kom hem med sushi istället när han varit iväg å köpt mer spackel. Han tyckte det va mer behändigt med färdigmat eftersom vi håller på å röjer å renoverar barnas rum...
Isländska sockorna va genialiskt enkla,såna måst jag introducera på jobbet det är faktiskt bara lite drygt en månad sen jag va till Reykjavik: ofattbart...
=0)

Anna Stilla sa...

Nu ska jag absolut skolka lite mer regelbundet :)

Anna Stilla sa...

Elaina om du har någon blogg så skulle jag vilja se den. Dessvärre funkar inte namnlänken i kommentaren.