torsdag 1 november 2007

Istället

Foto: Anna Stilla

Å milda makter vad jag är trött. Helt utmattad. Helst vill jag sova i typ tre dygn, utan att behöva göra det ena eller det andra. Men icke, livet är ju så grymt ibland. Just ikväll har jag engelska. Innan dess så ska jag hinna övningsköra med Magnus. Och laga någon middag så att min kära familj inte svälter ihjäl. Tvätta alla sunkiga kläder. Och vara pigg, glad och alert.

Men hur mycket än jag vill så är jag allt annat än pigg, glad och alert.

Vet ni vad, jag tror att jag struntar i engelska. Och kanske i övningskörning. Jag ska sitta i soffan och sticka färdigt mina isländska sockor. Och gå ut med hunden på en skogspromenad.

Sist när jag var i skogen så plockade jag blåbärsris. I vita krukor, på fönsterbrädan, ser det jättefint ut tycker jag.

3 kommentarer:

Millis sa...

Sååå läckert det blev med blåbärsriset, tack för tipset!
Vad skönt det låter att strunta
i alla måsten och göra sånt man
vill istället.
Kram

Anonym sa...

Skolkis!

Anonym sa...

Det låter som en bra idé - skolka på med gott samvete!